xrosanp.reismee.nl

Mei

Hey vriendjes,

Ondertussen al weer een half jaar in dit geweldige land. God, wat vliegt de tijd voorbij.

De eerst week van mei, was tot nu toe nog de zwaarste week voor mij. Ik had best veel last van heimwee, de eerste paar dagen nadat mam weg was. En hier in huis ging het ook niet zo lekker. Ik heb die week veel met Anna gepraat over hoe het ging enz. De 2e week ging dan ook stukken beter, en was voor nu eigenlijk de beste week die ik heb gehad hier. Anna was die week erg goed te pas, ook al had ze weinig slaap, doordat Luke ’s nachts veel wakker was. De kindjes waren een paar dagen ziek, dus ze had veel te verdragen. Ik heb dus veel in het huis gedaan en met Michael op stap geweest, zodat zij kon rusten of slaap in kon halen.
Op vrijdag 9 mei kwam Anna’s zus langs met haar kinderen. Zij wonen in Wellington en verbleven 10 dagen bij Anna’s ouders. Ik had hen nog nooit gezien, alleen wel veel over de telefoon gesproken. Ik was dan ook erg benieuwd om ze eindelijk in het echt te zien. En wat een schatjes zijn die kindjes. Ze heeft een meisje van 7, een jongentje van 5 en een meisje van bijna 3. Ze kwamen bij ons eten, gingen snel in bad, en zijn daarna doorgereden naar Whangarei. Jon had trouwens deze dag een televisie voor mij gekocht, zodat ik ’s avonds ook fijn tv of een film kan kijken in bed.

Op zaterdag zijn sofie en ik wezen uiteten en naar de bios geweest. ’S Avonds sliep ik bij haar, want op zondag 11 mei werd het eurovisiesongfestival voor het eerst uitgezonden in Nieuw-Zeeland, maar dat betekende wel dat we er ‘s ochtens om 7.00 uitmoesten, want het was een live streaming. Maar sofie kon de zender niet meer vinden op de televisie, dus moesten we het opzoeken op internet. Gelukkig kwam haar hostzusje 10 minuten later binnen dat ze de zender had gevonden. Nederland 2e en Zweden 3e, wij zijn trots!!

Het weekend daarna gingen we naar een reisbureau, omdat we een vakantietje wouden boeken in begin juni. Maar omdat ik niet zoveel geld meer heb, konden we niet naar Fijij of Samoa. We kregen een paar reisgidsen mee van Australië, moesten die maar even bekijken en het volgende weekend terugkomen. Sofie sliep bij mij vrijdags, want zaterdag was ik de hele dag alleen thuis. Mn familie was de hele dag in Whangarei, gingen vroeg weg om 7u en kwamen s avonds om 9u weer terug. Wij hadden lekker uitgeslapen tot 11u, wat overigens mijn eerste x is hier. Normaal gesproken word ik altijd wakker om 7u door de kids en dan val ik weer in slaap tot 9u. We hebben deze dag echt letterlijk niks gedaan.. We liepen de hele dag in de pyama, tot het tijd was om te douchen, want s avonds gingen we dan eindelijk een x uit. Om 21.00 was ons internationale clubje welkom bij Eva thuis. We waren met zn 8en; 2 uit Zweden, 2 uit Duitsland, 2 uit Nederland, 1 uit Zuid-Afrika en 1 uit Californië!! Om half 11 ging onze taxi, maar Sofie en ik hadden allebei al genoeg gehad. Na bijna 6 maand geen alcohol te hebben gehad, ging het dus behoorlijk snel en kon ik na 4 glaasjes al niet meer.. Het uit gaan hier is heel leuk!! Er zijn allemaal verschillende barren. De muziek is geweldig, soms een beetje te hard, en wij als meisjes kwamen overal gratis binnen, waar de jongens 10 tot 20 dollar moeten betalen. Om 3u ging de laatste bus terug naar de North Shore, dus die moesten wij hebben. Sofie en ik lagen rond 4.30 in bed, wat voor mij heel laat is, aangezien ik normaal voor 10u in bed lig. De volgende ochtend werden we om 7u gewekt door de familie die aan het stofzuigen was… We hebben gewacht tot sofie’s familie weg ging, want we waren niet zo fijn te pas. Hangover in NZ; check.. Gelukkig waren we smiddags iets beter te pas en gingen we weer naar het reisbureau om een vakantietje naar Australië te boeken. 30 Mei tot 2 Juni zijn wij te vinden in Gold Coast, Surfers Paradise, Aussie!!!! Wauw helemaal te gek, super zin aan. Alleen moet ik vanaf nu, tot ik naar Singapore en huis ga, leven als een holbewoner. Al mn geld is eraan gegaan door t boeken van de vakantie, dus ik moet nu leven van het geld wat ik verdien. EN daarvan moet ik ook nog alles betalen als ik in Australië en in Singapore ben. Niks meer uitgeven dus…

Maandag kwam Anna’s andere zus langs met haar kindjes. Zij vlogen op dinsdag weer terug naar Melbourne, Australië. Ook hen had ik nog nooit gezien, alleen via de telefoon gesproken. Ze bleven de hele dag, bestelden pizza ’s avonds, het was echt een hele gezellige dag!!
Op donderdag kwamen Anna’s ouders down, want zij gingen ’s avonds naar een concert van Michael Bubble. Ik moest alleen werken van 7 tot 9 in de ochtend, daarna was ik de hele dag vrij. En ik zou je vertellen, ik verveelde me dood man. Ik wou niet de hele tijd bij hen zitten, maar ik had voor de rest ook niks te doen. Ging uiteindelijk toch maar naar boven, anna vroeg hoe mn vrije dag was. Toen ik haar vertelde dat ik t eigenlijk best wel boring was, zei ze dat ik natuurlijk wel bij hun mocht zitten en dat ik niet hele tijd op mn kamer hoef te zitten. Dat weet ik ook wel, maar toch..
Zulke dingen zijn nog steeds wel een beetje awkward als ik niet aan het werk ben. Ik wil niet hele tijd op mn kamer zitten als ik vrij ben, maar ook niet de hele tijd bij hen. Maar goed, ben er nu wel aan gewend, alleen is het nog steeds wel een raar gevoel.

Zaterdag heb ik de hele dag bij Sofie gechillt. We hadden een filmpje gekeken, lekker gekookt en daarna gepraat over van alles en nog wat. Ik hou echt van dat meisje, mn favoriete Zweedse :). Zondag zijn we met Devon naar Albany geweest. Devon komt uit Zuid-Afrika en is hier nu 3 weken. Ze was nog niet in Albany geweest, dus t werd tijd om haar daar rond te leiden haha. Toen ik uiteindelijk thuis kwam, ging mn familie net weg. Ze vroegen of ik mee wou, maar ik had niet zo veel zin. Maaaaar Anna haalde me over, want ze wou graag dat ik mee ging. Dus toch maar mee geweest naar Browns Bay, was echt heel gezellig. Zn dag had ik lang niet meer gehad met hen. Toen we ’s avonds aan het eten waren, vroegen ze aan Michael of hij mij gemist had, want hij was heel erg stil geweest die dag en toen ik thuis kwam was hij weer helemaal gek aan het doen. Hij zei (of ja gebaarde) dat hij mij gemist had, en gaf mij daarna het ‘i love you’ seintje. Echt, wat ga ik dat jongentje missen zeg!! Anna zei dat we het er nu alvast over moesten hebben tegen Michael, want hij gaat er niks van snappen straks als ik weg ben. Hij was die dag naar mijn kamer geweest, en had gevraagd waar ik was. Anna zei dat ik toen bij Sofie was, maar dat ik over 2 maanden naar huis ga en hij mij niet meer ziet, alleen via skype. Hij begon gewoon te huilen!!! Wat een schatje he..

AUSTRALIË
Donderdag was het dan eindelijk zover. Rond 6u kwam Sofie bij mij, snel gegeten, ontbijt gemaakt en toen gingen we al naar bed. Waaaaant, om half 4 werden we opgehaald door de shuttle, die ons naar het vliegveld bracht. Om half 7 zou ons vliegtuig vertrekken, maar we zaten al om 5u bij de gate. God wat is Sofie een zenuwpees zeg, ze was als eerst bang dat we te laat aankwamen op het vliegveld (we waren er al om 4.00), konden pas 4.15 inchecken, daarna moesten we meteen door naar de gate, anders was ze te bang dat we daar te laat aankwamen (de gate ging pas open om 5.45) en toen we uiteindelijk in het vliegtuig mochten, moesten we als eerste in de rij staan, want ze was bang dat we het vliegtuig zouden missen.. maar goed, eenmaal aangekomen in het mooie Australië, heb ik alles geregeld, omdat, ja, Sofie bang was dat ze terug werd gestuurd bij de paspoort controle.. Toen we aankwamen bij het hotel (met zwembad en fitness) hebben we onze koffers in onze kamer gezet, luchtige kleding aangedaan (eindelijk weer shorts) en zijn we naar Cavill Ave gelopen. Dat is de ‘hoofdstraat’ hier in de Gold Coast. We zijn naar het strand geweest en hebben een paar souvenirtjes gekocht. Het Australische accent is echt zo moeilijk te verstaan, moest elke keer 16x vragen wat ze nou precies zeiden. Ik ben echt verliefd op Surfers Paradise, ik kan hier wel wonen. Het is hier zoooo mooi. Er hangt hier echt zn chille sfeer. Iedereen is happy. Iedereen praat met elkaar, ze zijn hier net zo vriendelijk als in New Zealand. Toen we nog geen 10 seconden in de stad waren, werden we aangesproken door 2 jongens, die aan het promoten (noem je dat zo?) waren voor een kroegentocht, nja meer een clubbentocht. We kregen halve prijs aangeboden, waarbij we bij 4 of 5 clubs gratis naar binnen mogen en de eerste 2 drankjes gratis zijn. Deze hadden wij dus maar aangenomen, en zaterdagavond gaan wij dus stappen in Surfers Paradise!! Daarnaast hadden we een uitje naar een soort Zoo geboekt, waar we kangaroo’s kunnen voeden en knuffelend met een koala beer op de foto kunnen.
De volgende ochtend heb ik een ontbijtje op bed gemaakt voor Sofie, daarna zijn we naar de Zoo geweest. Daar zijn we dus knuffelend op de foto geweest met een koala, zo schattig!! Ook konden we tussen de kangaroo’s lopen, ze voeden en aaien. Haha wat een grappige beesten zijn dat. Toen we weer in Surfers Paradise kwamen, was het aan het regenen. Maar zelfs als het regent is het hier een paradijs, het liefst wil ik hier voor altijd blijven en niet meer weggaan.. We hadden even snel contact gemaakt met thuis, om te laten weten dat alles goed met ons gaat, aangezien we geen wifi hadden in het hotel. Daarna was het alweer tijd om klaar te maken voor onze stapavond. En wat was dat geweldig, echt het uitgaan hier is zo gaaf! Er zijn in alleen dit gebied al ongeveer 8 clubs. We begonnen bij Beergarden, gingen naar SinCity, Vanity en Cocktails. We kregen overal gratis entree en 2 gratis drankjes. En omg, wat zagen de meisjes achter de bar er uit!! Ze liepen rond in alleen een bh en een string! Ik voelde me gewoon ongemakkelijk door hen. Plaatsvervangende schaamte (ja Aafke..) Maargoed, Sofie en ik waren het uitgaan (en het late opblijven) niet meer gewend, dus we lagen om 2.30 al netjes in bed. De dag erna, en tevens ook onze laatste dag, hebben we doorgebracht op het strand, want het was weer lekker weer. ’S Avonds zijn we lekker wezen uiteten om onze ‘vakantie’ af te sluiten. Maandag moesten we om 12u alweer op het vliegveld zijn, want we vlogen om 3u. Uiteindelijk waren we pas om 22.15 thuis. Jezus wat een lange dag, voor alleen een vlucht van 3 uurtjes..

Deze week hoef ik maar 2 dagen te werken, aangezien Lisanne hier komt voor het weekend. We gaan vrijdag naar de Zoo met Michael en zaterdag naar All Blacks – Engeland Rugby game met Jon en zn vader.
Verder heb ik met Anna afgesproken dat ik meer uren maak, zodat ik meer verdien. Want eind juni gaan we naar Rotorua, en daar wil ik donders graag de Water Rafting doen en hoe het er nu naar uit ziet heb ik daar geen geld voor hhah;p

xoxo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!