xrosanp.reismee.nl

Maart

Hii schatjes,

In vorige verhaal schreef ik dat ik 75 uur moest werken de eerste week van mei, maar Jon ging niet meer weg, dus ik hoefde niet meer zo veel te werken. Alhoewel ik nog steeds lange dagen moest maken met 11 uur op een dag.. Maar Luke heeft die week ervoor zijn tong en lip laten laseren, Anna was die week heel slecht te pas omdat hij niet wou slapen. Daarom kwam haar moeder 3 dagen langs om te helpen met alles, dus ik was uiteindelijk 2 dagen vrij. Van 75 uur, naar 55 uur, naar maar 29 uur!!

Begin maart ben ik met 1 Nederlander en 3 Duitsers twee dagen naar Taupo geweest. Een van de redenen daarvan was om er te gaan skydiven!! Zaterdags kwamen we rond 1u aan, ff alle spullen in het hostel gedropt en toen maar wachten tot het busje ons opkwam halen. Bij het vliegveld aangekomen, kregen we uitleg over welke ‘programma’s’ er waren. In het busje waren we vastbesloten dat we de 12.000ft zouden doen, maar toen we daar zaten hebben we binnen 5 seconden besloten om toch de 15.000ft (4,6km) te doen. We kregen z’n pak aan, met een soort muts, bril en zuurstofkapje. Iedereen kreeg een partner aangewezen, en mean wat waren die gek!! Ze doen elke dag 8 sprongen, dus eenmaal in het vliegtuigje deden ze allemaal rare dingen, om ons nog banger te maken. En toen, op 4,6km hoogte ging de deur open. Eva was als eerste aan de beurt, snel een foto gemaakt en weg was ze. Daarna was het my turn, pfffff ik besefte het niet eens. De vrije val was 1 minuut, maar het voelde maar als 10 seconden!! En wat een uitzicht, echt meeeeeega gaaf! Toen we geland waren, was ik een beetje misselijk van al het spinnen in de lucht, en mn oren zaten dicht.. Mijn oren zijn pas opengepopt een uur daarna, maar de volgende dag had ik er nog steeds last van. Maaar dat maakte allemaal niet uit. Het waren de mooiste, maar duurste 10 minuten van mijn hele leven, zeker de moeite waard om je geld aan uit te geven hha;p


We zijn zondags naar Rotorua geweest. Daar hebben we de ‘blue lake’ en de ‘green lake’ gezien. Heel bijzonder om op ongeveer 100m hoogte te staan, aan je linkerkant het groene meer hebben en aan je rechterkant het blauwe meer!!

Zaterdag 15 maart ben ik met Sofie naar ‘Mamma Mia!’ musical geweest in Auckland. Heeeel erg leuk, precies zelfde als de film, met nog 4 eigen liedjes erbij. Op het einde ging iedereen staan, klappen, dansen en zingen. Haha Sofie ging helemaal los naast mij!!

Het weekend van 21 maart ben ik met 2 meisjes naar Piha geweest. Het is maar een uurtje rijden, dus we vertrokken zaterdags middag naar Whatipu. Daar hebben we even rondgelopen op het strand en daarna doorgereden naar onze campingplek. Normaal gesproken haat ik kamperen, echt dikke haat, maar dit wat zo super schattig;p We hadden een caravan met daaraan nog een soort cabine. Er waren 2 twee-persoonsbedden, en jawel ik had mn eigen bed opgeeist;d De wc was echt te ranzig voor woorden, zelfde geldt voor de douche. Ook de keuken was echt min, maar alles wat je nodig had was er. Het zag er allemaal heel schattig uit, omdat het echt een surfthema had. En dat was goed voor ons, aangezien Lobke en ik de volgende dag surfles hadden!! Jaaaa ik heb dus ein-de-lijk gesurft. Wat super gaaf!! Maar ook best moeilijk, ik had mega spierpijn the next 2 days. We hadden eerst de uitleg over de techniek en daarna gingen we het water in. Ik kon zelfs staan een paar x!! Op het einde hebben lobke en ik het surfboard en wetsuit nog een uurtje langer gehuurd, want we wouden door oefenen hha! We mochten vaker terug komen daar, want de man van de surfschool had voor ons een speciale prijs om het surfboard en wetsuit te huren; namelijk maar 20 dollar voor een halve dag!! Normaal is het 20 dollar voor het surfboard en 15 voor de wetsuit. En omdat het maar een uurtje rijden is, kom ik daar zeker terug!

Nouuuu, dit verhaal is uiteindelijk toch niet zo lang geworden want voor de rest heb ik niet zo heel veel gedaan eigenlijk. Mijn werkweken zijn nu langer, want Michael en Luke hebben een ander slaapritme gekregen. Ze gaan nu allebei om 1u naar bed en worden rond 3u weer wakker. Dus ik ben nu pas vrij om half 1 en begin weer om 3. Ik werk nu 8/9 uur op een dag, terwijl het eerst 6 uur was. Maar dat geeft niet, want nu verdien ik meer en kan ik dus ook meer doen. Ik wil namelijk heel graag in Juli, wanneer ik zelf ga reizen 2 weken weg. 1 week naar Sydney, en een week ergens anders heen. Ik heb alleen nog geen idee waarheen. Aangezien ik met pap&mam ga reizen hier in NZ. Dat moet ik allemaal nog even uitzoeken dan..

Morgenvroeg is Michaels second bday party! En dat vieren ze hier uitgebreid, er komen 25 kinderen en 30 volwassen. Vaders/moeders/broertjes/zusjes zijn allemaal welkom. We hebben speelgoed gehuurd en allemaal lekkere dingen gemaakt. Vanmiddag komen ouders van Anna al en gaan we scones maken.

Pap en mam komen aankomende zondag al!! Ik kan niet wachten om ze op te halen op het vliegveld en ze alles te laten zien hier. Ook kijk ik er heel erg naar uit om meer van Nieuw-Zeeland te zien, want mam en ik gaan zelfs 2 weken naar het zuidereiland, als mn lieve pappie alweer naar Nederland gaat!!


Wauwwauwwauw, ik zie jullie zondag lieverds, een goeie reis alvast!!

En voor de rest, mijn april blog wordt dus wel heel lang, aangezien ik dan alles ga vertellen over onze reis!!

xoxo Rosan

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!