xrosanp.reismee.nl

Whangarai en Mangawhai

Hiii,

Als eerst, een gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Op new years eve ben ik met Sofie naar Auckland geweest. We wisten niet waar we moesten zijn, dus hebben eerst voor 1,5 uur rondgelopen. Uiteindelijk dachten dat we eindelijk het goede plekje te hebben gevonden, op de trap bij de haven, omdat iedereen daar zat. Maar na een uur kwamen we erachter dat dat toch niet het goede plekje was, want iedereen liep achter ons langs, ergens anders heen. Toen toch maar de mensen gevolgd, die allemaal richting de Skytower liepen. Daar hebben we met een heleboel mensen om 23.59 afgeteld van 59 tot 1. Er was een super gave vuurwerkshow te zien. Die vuurwerkshow was te zien in heel Auckland. Daarna wouden we naar een club, maar bij elke club stond een meeeega rij, dus moesten we overal ongeveer een uur wachten. Daar hadden we niet zoveel zin aan, en omdat ik ’s ochtends al wakker was vanaf 6.00, was ik ontzettend moe. We zijn daarom maar naar huis gegaan. Thuis iedereen gelukkig nieuwjaar gewenst in NL en daarna naar bed gegaan. Lagen rond half 3 in bed, wat ontzettend vroeg is voor een oud&nieuw, want als ik in Nederland zou zijn, zou ik pas rond 8.00 in bed liggen als ik de verhalen hoor van mn vriendinnetjes.

De volgende dag waren we ook al weer optijd wakker. We hadden gedacht dat het lekker weer was, net als de vorige dag ongeveer 28 graden, maar niks daarvan was waar. Het regende en het was maar 19 graden, geen strand voor ons dus. Daarom zijn we maar weer gaan winkelen. Ik heb 2 jurkjes gehaald. En voor iedereen die mij goed kent, weet dat ik nooit jurkjes draag, dus ja dit was nogal wat voor mij;p maar ik vond een jurkje zooo gaaf, dat ik m wel moest halen. Ik had meteen mn hostmom gesmst dat ze nooit zou geloven wat ik had gehaald. Toen ik thuis kwam, moest ik ook direct laten zien wat het nou was. Ze was helemaaal in shock, omdat ik net die vorige dag had gezegd dat ik nooit jurkjes draag, alleen met superspeciale gelegenheden. Maaar ze vond m gelukkig heel mooi. ’s Avonds kwamen Jon zijn zus en haar vriend langs, want ze gingen de volgende dag naar een bruiloft in Queenstown en die maandag weer terug naar Amerika.

3,4,5 Januari zijn we met zn allen naar Anna’s ouders geweest. Zij wonen in een suburb van Whangarei, 2 uur verderop. (Whangarei is een stad met 70.000 inwoners. De laatste grote stad als je meer naar het noorden gaat.) En halleluja, wat is het daar stil en heuvelig. Toen ik in Nieuw-Zeeland aankwam, wist ik dat het heuvelig was, maar zo heuvelig!! Overal waar je kijkt zijn heuvels, nergens is een plat stuk. Vanaf 10 minuten vanuit Auckland tot aan Whangarei heb ik misschien 100 huizen gezien. En dat in 150km is niet veel. Snap nu ook dat er maar 3 of 4 miljoen mensen in Nieuw-Zeeland wonen. Sinds ik in Auckland ben, snapte ik niet dat er maar zo weinig mensen hier wonen, maar nu ik dus een ‘grote’ stad buiten Auckland heb gezien, is het helemaal duidelijk. Mensen denken dat Twente al een groot gat is, met al die boerderijen, nou dan moet je hier eens komen..
Er zou dat weekend ook een gezin uit Denemarken daar verblijven. Dat gezin bestaat uit ouders met 3 dochters; 13, 7 en 2 jaar. De kinderen spraken natuurlijk geen engels, dus communiceren met hun was erg moeilijk. De vrouw kon wel goed engels, dus heb veel met haar gepraat. Haar man kon wel engels, maar gebrekkig (eigenlijk net zo als mij;p) Zij hebben rondgereisd in Nieuw-Zeeland voor 4 weken; 2 weken zuidereiland en 2 weken noordereiland. Ze hebben mij ook veel verteld waar ik heen moet gaan en wat ik moest bekijken.
Die zaterdag zijn we ’s ochtends naar een markt geweest. Eigenlijk wouden we daarna Mount Parahaki beklimmen, om boven het geweldige uitzicht te zien, maar het was zo warm, dat we niet eens in de zon konden lopen. We zijn dan ook naar huis gegaan en hebben de hele dag in het zwembad gelegen, waar je ook een super mooi uitzicht had. Na het eten ben ik in slaap gevallen in het bubbelbad, waar ik wakker werd gemaakt door Michael die opeens met het water spetterde. De volgende ochtend ook wakker gemaakt door Michael, want hij sprong boven op mij terwijl ik nog sliep. Lachen dat hij deed. Haha!! Zondag zijn Jon, Michael en ik toch boven op Mount Parahaki geweest, en ja, wat een super mooi uitzicht. Alleen was het aan het regenen, dus konden we niet zo ver kijken dan normaal. We hadden uitzicht over heel Whangarei. Zondag avond gingen we weer naar huis. Eigenlijk zou Michael in de auto slapen, zelfde geldt voor Luke, maar allebei de boys waren klaarwakker. Michael was de clown van de dag in de auto.

Maandag en dinsdag was ik nog vrij, want Jon begon woensdag pas weer met werk. Dinsdag ben ik de halve dag met Sofie naar het strand geweest, de andere helft heb ik gestoeid met Michael. Hij vond het zo grappig om mij om te duwen, dat ik ongeveer 40 minuten moest spelen dat hij zooo sterk was. Uitgeput na de tijd? Ja!!
Vrijdagavond ben ik met Sofie naar de bios geweest; ‘the book thief’. Super mooie film.

Zaterdag was het dan zover; mn nicht Rian en neef Wouter ontmoet in Auckland. Eindelijk weer Nederlands praten. Wat raar om ze hier te zien, aan de andere kant van de wereld. We zijn boven in de skytower geweest, 280 meter hoog! Konden 18km ver kijken en hadden dus uitzicht over ongeveer heel Auckland. Hebben elkaar helemaal bij gepraat over de afgelopen maanden. Zij hebben 3 maanden rondgereisd in Australie, zijn nu 6 weken in NZ en gaan dan weer terug naar Australie.

Maandag weer een gewone werkdag. Ik had samen met een andere Nederlandse au pair geluncht en we hebben ‘besloten’ om samen naar The Hobbit filmset te gaan!!
Dinsdag kwam een vrouw langs van Dream Au Pair, mijn agency hier. Ze ging alles controleren, stelde vragen als hoe het gaat tot nu toe en of er problemen zijn. Maar alles gaat helemaal goed, dus niks geen problemen.

Donderdag tot en met vandaag ben ik met Jon zijn ouders, David en Penny, naar Mangawhai geweest. We kwamen donderdag rond 4u aan, zijn naar het strand geweest en hebben een nummer gekregen van de surfschool. De volgende dag had ik die surfschool gebeld, maar ze waren niet in de stad dit weekend, dus het surfen kon helaas niet door gaan!!:( Vrijdags hebben we ontbeten in Waipu Cove en zijn we naar Waipu Caves geweest, een grot in Waipu. Wat super gaaf was dat. We konden ongeveer 100 meter in de grot lopen. Gelukkig hadden we een zaklamp mee, anders konden we helemaal niks zien en was ik waarschijnlijk 10439 x gevallen in het water ;p Na de grot, hebben David en ik 10km gewandeld. 5Km langs het strand en de stenen heen, en op de terugweg via de berg terug. Wat een uitzicht!! If my eyes could make pictures.. Ik ben verliefd op NZ!! Echt super gaaf. Zaterdags hebben we de hele dag aan het strand doorgebracht. s Avonds heb ik het kayakken uitgeprobeerd, wat niet een heel succes was aangezien het donker was;p. Dus vanmorgen nog maar een x geprobeerd. David en ik hebben ongeveer 2/2,5 km gekayakt. Super gaaf, maar mijn armen en schouders doen zeer nu joh, pff. Smiddags geluncht in Matakana met een paar vrienden van David en Penny. Om 4u ging de bus naar Albany, dus even langs de Dutch shop geweest, een kaasschaaf gehaald, aangezien we die hier niet thuis hebben;p

Eigenlijk heb ik nog een dagje vrij nodig, om bij te komen van dit actieve weekend haha;

Vanaf morgen weer een gewone werkweek. Zondag is de Dream Au Pair Kayakdag, dus gezellig met een aantal andere au pairs de dag doorbrengen. Gelukkig heb ik al gekayakt, anders bakte ik der niks van..

xoxo Rosan

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!