xrosanp.reismee.nl

Alweer een maand in Nieuw-Zeeland

Helleuuu,

Alweer een maand van huis en een maand in het mooie Nieuw-Zeeland. De tijd gaat hier zooo snel, maar aan de andere kant ook wel weer ‘langzaam’. Ik voel me namelijk al helemaal thuis hier, ken de weg in Mairangi Bay, weet welke bus ik moet pakken naar Albany Shoppingmal (erg belangrijk) en welke bus er naar Auckland gaat. Bussen zijn hier trouwens heel goedkoop. Van hier naar Albany Shoppingmal (van Denekamp naar Oldenzaal) is $1.90, wat ongeveer €1,20 is. Ook heb ik Michael bijna ‘onder controle’. Hij luistert naar mij en weet wat hij wel en niet mag. Hij loopt niet de hele tijd meer naar Anna, maar komt nu ook vaker naar mij toe, dus dat is al een stuk beter vergeleken met het begin, toen hij alleen maar naar Anna wou. Maaar dat is begrijpelijk natuurlijk, met z’n nieuw iemand in huis.

De week voor Kerst was een doodnormale week. Dinsdag 17 december had ik afgesproken met een andere au pair. Was erg leuk om iemand te ontmoeten die hetzelfde mee maakt als mij. Vrijdag 20 december ben ik wezen kerstshoppen met Sofie. Moeilijk om kerstcadeautjes te kopen voor iemand die je nog maar net kent en waarvan je nog niet zo goed weet wat ze leuk vinden. Maaar het is gelukt!!
Zaterdag 21 december kwamen Anna’s ouders hier een nachtje logeren. Zij wonen hier 2/3 uur vandaan. We hadden een earlier christmasdinner, dus Jon had uitgebreid gekookt en had zijn specialiteit op de kip gegooid; een kip bereidt op een Zuid-Afrikaanse manier. Lekker, niet normaal!!

Zondag 22 december was voor mij een super leuke dag. Ik ging met 6 andere au pairs naar Waiheke Island, een eiland hier dicht in de buurt. Maar omdat t ’s ochtends slecht weer was, wou ik eigenlijk mijn ticket omboeken. Ik belde naar t ticketoffice om te zeggen dat ik ziek was en ik mijn ticket om wou boeken. Normaal deden ze dat niet, zei die mevrouw aan de telefoon, maar ze wou wel een keer een uitzondering maken, omdat het tenslotte bijna kerstmis was. Maar ik zei dat ik het nog niet zeker wist, dus ze zei dat ik maar even moest terugbellen om te vertellen wat ik nou wou en welke datum ik anders wou gaan. Uiteindelijk had ik toch besloten om wel te gaan, want de andere meiden gingen ook gewoon. Maarja, ik was vergeten terug te bellen, dus die vrouw ging er nog steeds van uit dat ik een andere datum wou. Kwamen we aan bij de pier om met de boot naar het eiland te gaan, had ik natuuuurlijk het verkeerde uitgeprint (kan ook niet anders), niks aan het handje want ze wouden wel mijn ticket uitprinten. Maar omdat ik dus vergeten was terug te bellen, hebben ze mijn ticket gecanceld en had ik eigenlijk helemaal geen ticket. Dus eigenlijk mocht ik helemaal niet mee op de boot en met de bustour. Maar in de bus bood iemand heel lief aan dat ik wel op zijn plek mocht zitten, en dat hij zijn dochtertje wel op schoot nam, omdat hij het anders zielig vond dat ik de volgende bustour moest nemen en niet met mijn vrienden samen kon zijn. Maaargoed, het is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Waiheke Island is echt een supergaaf eiland. De buschauffeur vertelde ons vanalles over het eiland. Overal waren wijnvelden, boomgaarden en kleine strandjes, waar we natuurlijk zijn geweest. Voor iedereen die ooit naar Nieuw-Zeeland gaat; dit eiland moet je hebben gezien!:)

Jon heeft nu 2,5 week vakantie, dus hij is nu ook elke dag thuis. Ik hoef dus minder ‘hard’ te werken, niet dat ik überhaupt hard werk, want alles wat ik doe noem ik niet echt werken. Eigenlijk is door de weeks hetzelfde als in het weekend. Ik doe spelletjes met Michael en let op hem, en als er andere mensen langs komen ben ik of vrij, of doe ik wat dingen in het huis. Aangezien Jon nu vrij is, brengt hij meer tijd door met Michael en doe ik iets meer in het huis. Helemaaal niet erg, want Jon neemt mij bijna overal mee na toe.

Maandag 23 december heb ik weer een ander meisje ontmoet. Ze was Nederlands, dus ik kon eindelijk weer Nederlands praten. Ze is hier nu voor 1,5 maand en heeft een paar dingen gedaan die ik ook wil doen, dus daar kon ze me mooi over vertellen. Maar mijn Nederlands gaat er echt op achteruit. Via skype is mijn Nederlands nog redelijk normaal, maar als ik hier met iemand Nederlands praat is het echt verrot. De hele tijd Engelse woorden tussendoor, of weet ik gewoon het Nederlandse woord niet meer. Ben benieuwd hoe mijn Nederlands is wanneer ik weer naar huis ga..
Dinsdags zijn Jon, Michael en ik naar Browns Bay geweest, een stadje hier in de buurt. Leuke winkels en een mooi strand. Dus als ik ergens wat wil drinken of iets, kan ik beter daar heen gaan dan naar Mairangi Bay centrum, omdat Mairangi Bay maar een paar leuke winkels heeft.

Woensdag 24 december was het dan eindelijk zover; Kerstmis vieren in Nieuw-Zeeland met de zon en 25 graden.. Maar nee hoor, toen ik opstond om 7.30 om samen te ontbijten was het ontzettend hard aan het regenen. Het voelde alsof ik in Nederland was, alleen met een andere familie! ’s Ochtends dus samen ontbeten, daarna mijn kerstcadeautjes gegeven. Ze waren er allemaal erg blij mee. Michael vond zelfs mijn cadeautje de leukste die hij had gekregen. Ik heb een strandlaken gekregen, wat ik eigenlijk al wist, want Anna had het vorige week per ongeluk verklapt haha, en een echte Kiwi strandtas. Kiwi’s worden de inwoners van Nieuw-Zeeland genoemd trouwens. ’S middags hadden we een lunch bij Jon zijn ouders, met zijn zus en haar vriend en zijn ouders. Ik heb Penny (Jon’s moeder) meegeholpen me het eten. Daarna moesten we wachten tot de rest er was. Ondertussen had Jon zijn zus de tafel gedekt. Super lieve mensen allemaal. Ik werd zelfs de speciale gast genoemd daar haha!! Was een gezellige dag, met veeeeel te veel eten.

Donderdag 25 december wordt Boxing Day (2e Kerstdag) genoemd. Overal, maar dan ook echt overal is Sale! Dus 3x raden wat ik heb gedaan. Juist, ik ben wezen shoppen in Albany. Ben flink geslaagd daar! ’s Ochtends geskypt met thuis. Stiekem begin ik thuis beetje bij beetje te missen. Nog niet echt heimwee gehad, alleen toen ik een groot pakket ontving van thuis met allerlei spulletjes uit Nederland erin, miste ik ze toch wel even. Niet even snel een knuffel of iets.. Maar dat wist ik vanaf het begin.
Jon ging vandaag voor een nacht op een boot met zijn zus, haar vriend en zijn familie, dus Anna en ik waren vanaf 4u alleen met de kindjes. Anna vertelde me dat zij en Jon de ergste dag hadden met Michael vandaag, omdat zijn kiezen doorkomen, hij nog oververmoeid was van de big christmas day en hij zere plekken heeft op zijn benen, was hij ongeveer de hele dag aan het huilen. Maar ik had daar niet veel van gemerkt, want toen ik thuis kwam van mijn shoppingday, kwam hij gewoon op mij afgerend om mij een knuffel te geven!! How cuteee!! S’ avonds deden Anna en ik Michael en Luke in bad. Luke is z’n schatje, elke keer als ik naar hem kijk, begint hij te lachen. Hij heeft zo’n lieve lach!;p Voor het slapen gaan, had ik mijn Nederlandse Dikkie Dik boek aan Michael voorgelezen. Hij vond het echt geweldig haha.
Vrijdag was gewoon weer een normale werkdag.

Vandaag heb ik mijn ticket geboekt naar Lisanne in Wellington. In februari 5 dagen bekijken hoe het is in het zuidelijkste puntje van het Noordereiland. Nou al super veel zin aan. Ben benieuwd hoe het daar is. Voor de rest heb gekeken naar tripjes die ik kan doen, tickets gezocht voor Sydney, Queenstown en/of Fiji en dat was het eigenlijk wel.

Morgenochtend gaan Jon, Michael en ik naar Devonpart. Dat is aan de andere kant van de brug en is het zuidelijkste puntje van de North Shore. Dit zegt jullie waarschijnlijk he-le-maal niks, maar dat maakt niet uit.. ’s Middags ga ik met Sofie naar de bios; Hunger Games Part 2. Daarna is de week alweer voor bij en ben ik hier alweer een maand!!

Ik kan niet wachten tot het nieuwe jaar. Met oud&nieuw gaan wij helaas niet zo veel doen. Waarschijnlijk gaan we weer naar Jon zijn ouders, dus dat is wel gezellig. Maar Jon probeert iets leuks te verzinnen, ben benieuwd ;p

Verder gaan we de eerste week van het nieuwe jaar 5 dagen naar de ouders van Anna. Die wonen 2/3 uur rijden hier vandaan verder naar het oorden. Dus ik kom weer iets meer te zien van Nieuw-Zeeland. Daarna ga ik nog een weekend nog verder naar het noorden toe. Anna’s ouders nemen mij (en Sofie waarschijnlijk) een ander weekend mee naar het noordelijke puntje van Nieuw-Zeeland, wat heeel erg mooi moet zijn!! Ook ga ik dus een paar dagen naar Lisanne en komt zij nog een weekend naar mij toe. Met Pasen gaan we met het gezin nog een week weg, geeen idee waarheen. Eind juni gaan we een week naar Rotorua. En ik ga zelf nog op reis, waarschijnlijk dus 1 week naar Sydney of Fiji eilanden, 1 week snowboarden in Queenstown en de rest van de dagen rondreizen op het noordereiland, whiiiii! Daarna is het alweer tijd om naar huis te gaan….

xoxo Rosan

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!