xrosanp.reismee.nl

Eerste werkweek

Hiiii,

8 December. Vandaag kwamen de ouders van Jon langs. Zij zijn oorspronkelijk zuid-afrikaans, dus ik kon weer een beetje Nederlands praten als ik niet uit mn engelse woorden kwam. Dat is btw ook zo met Jon, als ik het echt niet weet in het engels, kan ik het opschrijven in het Nederlands en dan weet Jon het misschien. Jon kan het een klein beetje verstaan, kan het niet spreken, maar kan het wel lezen.. Dus dat is handig!!

9 December was mijn eerste ‘werkdag’. Om 7.00 begon ik de dag met het geven van Michaels ontbijt. Michael luistert erg goed, maar hij kan nog niet praten, dus dat maakt alles lastiger. Maar hij geeft bijna alles aan met gebaren; als hij ‘thankyou’ wil zeggen, gaat hij met zn hand naar zn mond, als hij sorry zegt, wrijft hij over zn buik enz. Dus je weet ongeveer wat hij bedoelt. Na het ontbijt wou hij op de schommel, maar na 10 minuten viel hij alweer in slaap. Rond half 11 kwam een vriendin van Anna langs met haar dochtertje, dus ik was vrij en kon doen en laten wat ik wou, maar ik ben gewoon thuis gebleven. Toen zij weg waren, deed Michael zijn middagslaapje. Na zijn middagslaapje moesten Michael, Luke en Anna naar zn mevrouwtje heen die je botten kan kraken, die aanvoelt of je iets hebt fso, snap nog niet helemaal precies wat dat is ;p.
Daarna was het alweer half 5 en Jon was ook al thuis. Dus ik was alweer vrij. Met het eten heeft wou Anna mij leren om in het Maorisch tot 10 te tellen, phoeee wat moeilijk!! Ik heb hen in het Nederlands tot 10 leren tellen, zo grappig om ze zo te horen;p Anna wil mij de standaard zinnetjes in het Maorisch leren, dus dat wordt nog wat!

10 December was een lange, zware dag. Jon belde s ochtends dat hij er later weer was, dus ik een 1 of 2 uur langer moest ‘werken’. Anna was de hele dag bezig met Luke in slaap te krijgen wanneer hij op zn rug ligt, want normaal draagt zij hem de hele dag in de manduca, zn soort draagdoek om je buik. Maar ze wil hem leren om gewoon in bed te slapen. Dus ik was de hele dag met Michael bezig en hij was super vervelend omdat hij beetje ziek was. Ik was trouwens ook aangestoken door hem en Jon, was haaaaartstikke verkouden pfff. Toen Jon thuis kwam om 19.00 zei Anna dat ik de volgende dag wel vrij mocht nemen, zodat ik kon opknappen en snel weer beter was. De dag erna was ik dus vrij en heb lekker helemaal niks gedaan die dag.

Donderdags was ik weer stukken beter te pas. S ochtends was er een playgroup van Anna en 3 vriendinnen. Zij hebben allemaal een kindje van Michaels leeftijd, rond de 2 jaar. En ze zijn alle 3 weer zwanger! Dus ik moest van 7 tot 9 uur werken. Daarna ben ik naar het strand geweest. Het is ongeveer 2 kilometer, 20 minuten lopen aangezien het hier heuvel op heuvel af is.. Toen ik weer thuis kwam, was ik he-le-maal verbrand, zag er echt niet uit haha!! S’avonds ben ik met Jon naar shoppingmall in Albany geweest om dingen voor mijn telefoon te regelen en om zonnebrand te halen;p

Vrijdag moest ik pas om 1 uur beginnen, omdat elke vrijdag ochtend Jon zijn ouders op Michael passen. Voor de rest was het een normale dag, niks speciaals gedaan.

Zaterdag was een leuke dag. Ik heb lekker uitgeslapen tot 10.00. S middags naar het park in Auckland geweest met Sofie, een meisje uit Zweden die hier 7km vandaan woont. Heb haar ontmoet met de orientatiedagen. We gingen om 15.00 naar Auckland om te shoppen en om 19.30 begon het Kerstfestival in het park! Wat was het super druk!! Maar ook super gezellig.. Dit was echt een momentje waarvan ik wenste dat jullie er allemaal bij konden zijn!

Vanmorgen zijn Jon en ik weer in Albany geweest, want ik had een nieuwe pet nodig aangezien ik mijne ben vergeten. Ook organiseerden vrienden van Jon vandaag een barbecue. Iedereen moest iets meenemen, zo wij dus ook. Ik heb weer nieuwe mensen leren kennen. Zo leuk, iedereen is geïnteresseerd en ze hebben allemaal vragen over Nederland en over hoe het hier gaat. Alleen gingen wij al weer optijd weg, omdat Michael een beetje ziek was en Luke wou niet slapen..
Ook hadden Anna en ik het over mijn laatste werkdag, die waarschijnlijk eind juni is. Daarna willen ze mij een weekje meenemen naar Lake Taupo, waar een berg bij is en als daar sneeuw ligt kan ik een weekje Snowboarden (L)(L). Ook ga ik daar dan bungeejumpen en/of craften! Super vet dus;d Daarna ga ik zelf 2/3 weken reizen, want mijn terugvlucht staat op dit moment op 31 juli.

Morgen is alweer de 2e week, time flies when you’re having fun! S avonds ga ik een andere au pair ontmoeten, heb haar vanmorgen gemaild, dus we meeten in Albany shoppingmall om iets te drinken. Ze is een Nederlandse, ik kan dan ook eindelijk weer Nederlands praten. Ze is hier sinds oktober, dus ze kan me mooi wat dingen laten zien hier, want ik hoorde al dat zij is wezen surfen en dat wil ik ook suuuuper graag doen!!
Dinsdag ga ik weer een andere au pair ontmoeten, uit duitsland, woont hier 2 km vandaan.
We zullen zien wat ons deze week brengt.



Iedereen alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar, want jullie horen volgend jaar meer van mij!
Take care..



xoxo Rosan

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!