xrosanp.reismee.nl

My new home at Mairangi Bay

Helloooo from Mairangi Bay !!

Waaar waren we gebleven?? Hmm. Nou toen we in Dubai ons hotel hadden geregeld, lagen we om 8.00 eindelijk in bed. Werden om 13.00 wakker en zijn daarna de stad in geweest. Wat een super gave stad is Dubai!! We gingen met de taxi naar de palmeilanden en hebben die 2 dure hotels bekeken. Taxi was maar 60 dirham, wat ongeveer 18 euro is en dus maar 6 euro pp. Al alles nou zo goedkoop was daar.. We kwamen trouwens op de perfecte dag aan, want het was een nationale feestdag, dus alle mensen waren vrolijk (behalve onze taxichauffeur, die echt een stuk chagrijn was).


Om half 6 waren we weer in ons hotel. Gegeten, gedoucht en lekker optijd naar bed gegaan. De volgende dag 7.00 wake up call en om 8.00 shuttle busje gepakt naar het vliegveld. Daar aangekomen hadden we weer vertraging, ongeveer een uur wachten bij de gate en toen we in het vliegtuig zaten nog een uur. Vertrokken uiteindelijk om 11.30 en kwamen rond 8.00 aan in Sydney. Weer niet geslapen in het vliegtuig en veel turbulentie gehad. In Sydney moesten we maar een uurtje wachten, want het vliegtuig ging door naar Auckland. Uiteindelijk waren we om 15.00 in Auckland (door t tijdverschil, want we moesten maar 3 uurtjes vliegen). In t vliegtuig moest je aangeven of je eten/drinken/medicijnen of iets bij je had, en aangezien ik de Hepatitis A/B spuit bij me had, werd ik deruit gepikt bij de paspoort controle.. Heb daar ongeveer 20 minuten gestaan, uiteindelijk werd ik toch ‘binnen’ gelaten. Bij de controles van de koffer en bagage moest ik ook naar een speciale ruimte, maar uiteindelijk is alles goedgekomen ;d

Eenmaal aangekomen in ons hotel, gingen we eten met de 2 andere au pairs; 1 uit zweden en 1 uit duitsland. Normaal gesproken is de orientatie met ongeveer 20 mensen, maar nu maar met 4, omdat iedereen in januari gaat. Het meisje uit Zweden komt dicht bij mij in de buurt te wonen, ongeveer 7 km zit ertussen, dus daar ga ik vaak mee afpreken. Na het eten gingen we meteen naar bed en werden we de volgende ochtend optijd weer wakker. De orientatie begon om 9.00, kregen een EHBO cursus; halleluja wat is dat moeilijk te volgen in t engels.. Daarna kwam iemand om de theorie uit te leggen van de auto, maar aangezien ik mn rijbewijs nog niet heb, had ik er helemaal niks aan.. En als laatste kwam iemand van de bank om ons ons bankaccount/pinpas te geven. Ook hebben we deze dag een nieuwe simkaart gekregen, dus voor diegene die mij een berichtje (willen) sturen, mijn nieuwe nummer is; 0221221201. ik weet alleen niet wat je ervoor moet zetten, volgens mij 64 hahah;p

De volgende dag (6 december) was de laatste orientatie dag. Deze dag vond ik heel erg leuk, de vrouw was erg aardig die er was. We hebben dingen geknutseld (voelde alsof ik weer in de kleuterklas zat), kregen veel informatie hoe je met kinderen om moet gaan en wat te doen bij een aardbeving/tsunami enz.


Om half 4 was het dan eindelijk tijd om naar mn hostfamily te gaan. Mn hostdad en Michael van 2 kwamen mij ophalen. We moesten ongeveer 1,5 uur rijden naar het huis. Normaal is het maar 30 minuten rijden, maar vanwege de drukte in Auckland, duurde het heel erg lang, Michael werd ook erg ongeduldig in de auto. Toen we bij het huis aankwamen, werden ik door mn hostmom en de little baby Luke rondgeleid door het huis. Super leuk huis, niet te groot, niet te klein.. En ik heb een eigen kamer met badkamer (L). Ik voelde me gelijk thuis daar en werd ook fijn behandeld; ik kon overal de tijd voor nemen, als er iets was moet ik het gewoon vragen. Ik moest net doen alsof ik thuis was, dus zelf drinken en eten pakken. Deze dag ook weer lekker optijd naar bed gegaan.


7 December werd ik lekker vroeg wakker (3.40u), omdat de baby heeeel hard huilde.. Ik kon niet goed meer in slaap vallen.. Uiteindelijk toch gebeurd en werd om 8u weer wakker. Ontbeten en naar het park geweest. Toen we thuis kwamen, ging Michael naar bed voor een middagdutje en nam Jon mij mee naar het Shoppingcentrum, zodat ik alle nodige spullen nog kon halen. Toen we terug kwamen hebben we geluncht en gingen we daarna lekker uitwaaien op het strand.. Zoooo mooi en leuk daaar!! Niet een heel groot strand, maar precies goed! Dus ik weet wel waar ik elk weekend te vinden ben! Na het eten hebben Anna en ik gepraat over hoe en wat ik allemaal moet doen het aankomend half jaar. We hebben een schema gemaakt met wat er gebeurd moet worden elke dag, welke dag er vrienden van hen langskomen, wanneer ik vrij ben enz. Net even geskyped met papa, mama, loes, bj, rien (heeel even) en zelfs oma was er ook bij, die me graag wou zien, schattig! Nu lekker naar bed, want ja ik heb nog steeds last van de jetlag..

Duussss, fijne dag iedereen, ik ga lekker slapen:)



xoxo Rosan

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!