xrosanp.reismee.nl

April - deel 1

Hiii,

Zondag 30 maart was het dan eindelijk zover; pap&mam ophalen van het vliegveld. Jon en ik waren rond 2 uur daar. En maar wachten wachten wachten, tot ze kwamen. Toen ik ze door de deuren zag komen, stond ik op en rende ik in hun armen. Zooooo leuk om ze weer te zien, maar ook wel apart om samen met hun aan de andere kant van de wereld te zijn. Alles ging ook heel gemakkelijk met Jon en Anna. Niks ongemakkelijk of iets, zelfs paps en mams engels ging super goed! ’s Avonds hadden we lekker samen gegeten, en zaten wij zelfs voor de 3e of 4e keer aan tafel hahah!! Normaal gesproken zitten Anna, Jon en ik altijd op de bank met ons eten en kijken we tv. Maar dat mocht ik niet zeggen tegen mn ouders, omdat Anna zich ervoor schaamt.. Dus toen we aan tafel zaten, zei ik; wauw, dit is de derde keer dat we aan tafel zitten. Anna kon me wel schieten..
Maandag heb ik hen het Mairangi Bay Beach laten zien, omdat ik daar vaak te vinden ben. Daarna zijn we door gegaan naar Auckland City; de skytower en de harbour. En tegen de eind van de middag heb ik ze ook Albany laten zien, aangezien Sofie en ik daar ook elke week te vinden zijn.

Dinsdag 1 april zijn we begonnen aan onze ‘reis’ op het noordereiland. We begonnen met Coromandel. We hebben eerst de hele dag ongeveer gereden, pap moest natuurlijk ook wennen aan het rijden omdat het hier aan de andere kant is. We hadden in het i-centre in Whitianga ons hotel geboekt. Ofja hotel, backpackers hostel. Gewoon een heel klein huisje, met keuken, badkamer en 2 slaapkamers. Maar het begon al leuk, aangezien ik mijn deur dicht deed, maar niet meer open kreeg. Gelukkig was mijn raam wel open, dus 3x raden… Zo lenig als ik ben, moest ik door het raam klimmen, om van binnenuit de deur open te maken..
De volgende dag zijn we ’s ochtends naar Cathedral Cove geweest. We moesten 40 minuten lopen over de heuvels en door het bos, om op het strand te komen. Cathedral Cove is een soort van doorgang onder de rots door, die op natuurlijke wijze gevormd is. Heel erg mooi om te zien. Daar hebben we ook even onze broodjes opgegeten, maar het begon het te regenen, natuuuurlijk (pap&mam hebben nog nooit een vakantie gehad zonder regen). Na 40 minuten terug lopen, zijn we doorgereden naar Hot Water Beach. Dat is een strand waar iedereen een gat graaft in het zand, waardoor er warm water naar boven komt. Iedereen had dus een eigen zwembadje in het strand. Maar heet dat dat water was!! Soms kon je er niet eens in staan. Toen wij in onze eigen zaten, konden we het water op de oppervlakte zien koken!! Onze werd ook al snel te heet, dus daarom gingen we maar weer terug naar het hostel.
Donderdag 3 april reden we ’s ochtends vroeg weg naar Rotorua. We zouden ongeveer 3 uur onderweg zijn, volgens de mensen die hier wonen. Maar zij zijn natuurlijk allemaal gewend aan al die heuvels, bergen en bochten en kunnen dus heel snel daar door heen. Dus in plaats van 3 uur, hadden wij er 4,5 uur over gedaan. Met natuurlijk wel een tussenstop om te lunchen. Eenmaal aangekomen in Rotorua zijn we weer naar zn i-centre geweest, en hadden hier ons hostel geboekt. Zelfde als in Whitianga, hadden we ook hier een keuken, klein woonkamertje, 2 slaapkamers (waar je met 5 personen kan slapen) en een badkamer. Voldoende dus voor ons. Toen we alle spullen in onze kamer hadden gezet, gingen we opzoek naar een Maori Village. Helaas, konden we deze niet echt vinden, of was de entree mega duur. We kwamen trouwens, onderweg naar de Cathedral Cove, een Kiwi tegen die ons heeft verteld wat we moesten zien in Rotorua en Taupo. Dus toen we niet meer naar de Maori Village gingen, volgden we zijn idee op. We gingen naar een wildlife park, waar leeuwen en allemaal ‘aparte’ dieren waren. Pap&mam vonden het helemaal prachtig, omdat het een hele mooie natuur was. Ik vond het zelf stiekem niks aan… (ja pap en mam, ik weet dat jullie dit nu ook lezen ;p). Daarna zijn we naar het Blue en Green Lake geweest. Ik was daar al een keer eerder geweest, dus ik wist wel hoe dat was. Maar nog steeds is het raar om te zien dat het meer aan de ene kant groen is en aan de andere kant blauw.
Vrijdag ochtend vertrokken we rond half 10 naar Taupo. Onderweg zijn we gestopt bij de Huka Falls en Aratiatia. Aratiatia is een dam, die het water regelt. Wij hebben daar een boottocht gedaan, die ons onderaan de Huka waterval bracht. Het water viel van 11 meter hoog naar beneden, met 300.000 liter per seconde. Heeeel veel kracht dus (heb vandaag ook geleerd wat paardenkracht inhoudt;p) De man van de boot vertelde ons, dat die Aratiatia dam er niet is om het water te regelen, maar alleen maar om toeristen te trekken.. Na de tijd weer een hostel geregeld, spullen gedropt en toen naar Kinloch geweest. Zou een heel mooi plaatsje moeten zijn met een mooie haven, volgens die kerel die we in Coromandel hadden ontmoet, nou wij hebben t geweten, niks te doen daar, hartstikke rustig. Weer naar t hostel, en toen lekker wezen uiteten.
Zaterdag zijn we naar Waitomo Caves geweest. Dit is een van de top 10 mooiste plekjes op de aarde. En ja, dat was het zeker. Waitomo Caves staan bekend om hun glowwormen, die overal in de grot zitten. Heel erg mooi om te zien. Je staat daar in het donker, en het enige wat je ziet zijn die glimwormen. Daarna zijn we door gereden naar Auckland, om de volgende dag te chillen en alles te wassen. Pap&mam zijn naar Auckland City geweest, en hebben daar 10 km gewandeld.

Maandag ochtend vroeg vertrokken richting Bay of Islands. Daar weer naar het informatiecentrum geweest, om een hostel te boeken, een dolfijnentour en de tour naar Cape Reigna. Om half 2 vertrokken we met de boot naar de 144 eilanden die in de Bay of Island zijn. We hebben heel wat eilanden gezien, en over stuk of 8 vertelden ze een beetje geschiedenis. Na 15 minuten op de boot, kwamen we al bij de dolfijnen aan. Ze zwommen met onze boot mee, dus ik lag voor op de boot met de camera om mega veel foto’s te maken! Ook sprongen ze over de golven heen. Gelukkig heb ik een hele snelle reactie, ughum, maar het is gelukt om een foto te maken waar de dolfijn uit het water springt. Na de dolfijnen, zijn we naar de ‘Hole in the Rock’ geweest. Dat was eigenlijk net zoiets als de Cathedral Cove, alleen in het water. Toen we dat hadden gezien, zijn we bij een eiland gestopt waar we 45 minuten konden chillen. Dat was ook wel nodig, want bij Hole in the Rock, werden mam en ik allebei een beetje misselijk van het schommelen in het water.
Dinsdag 8 april hadden wij een bustour geboekt om naar Cape Reigna te gaan. ’s Ochtends om half 7 moesten we 1,5 uur rijden naar Kataia om vanaf daar met de bus te gaan. Mega oude bus, maar het was allemaal goed gegaan. We gingen de heenweg over ’90 miles beach’. Dat is het langste strand hier. Eenmaal aankomen bij Cape Reigna, liepen we naar de vuurtoren. Die vuurtoren is heel bekend, want daar is het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Er komen 2 zeeën bij elkaar; de Tasman Sea en Pacific Ocean. Heel grappig om te zien, want je ziet de golven breaken als ze bij elkaar komen. Ook staat er een ‘verkeersbord’ met bekende steden erop die verder weg liggen, zoals Londen, Los Angeles, Vancouver, South Pole en Tokyo. Berlijn ligt 18110 km vanaf daar!! Daarna gingen we weer met de bus terug. Onderweg hebben we nog een paar keer gestopt bij een paar mooie strandjes.
Woensdag gingen we naar mijn hostgrandparents. Zij wonen in Whangarei en wouden ons wel een paar dagen rondleiden hier. We konden dus daar slapen. Woensdag hebben we gewoon even relaxed en dingen hier in de buurt gezien. We zijn ook nog even bij Rosemaree’s moeder (Anna’s oma) geweest. Zij is 84 jaar oud en heeft echt een hele grote tuin. Zn oud vrouwtje, maar nog zo goed bij! Donderdag zijn we naar een bekend bos geweest, waar de grootste en dikste boom staat. Heeeel interessant. Nee was wel leuk om te zien, maar ik ben niet zo van de bomen… Vond het wel heel erg leuk dat ze ons allemaal dingen lieten zien, waar wij normaal niet zouden komen. Normaal gesproken zou je alleen maar naar de populaire dingen gaan, maar nu kom je dus ook waar de locals graag heen gaan.
Vrijdag reden we weer na huis heen, om nog even tijd door te brengen met Anna en Jon.


Vandaag was het alweer zover, pap alweer naar huis. We hebben vandaag hele dag door gebracht thuis, koffers inpakken en gingen rond 3u eerst naar Mount Eden om daar een geweldig uitzicht de bekijken. Daarna hebben we onze koffer afgeleverd bij het hotel waar mam en ik vananavond slapen en toen was het al weer tijd om naar het vliegveld te gaan. Afscheid nemen was toch moeilijker dan ik had verwacht, nu we weer zoveel tijd hebben doorgebracht.Het waren 2 geweldige weken met mam EN pap. Ik zal deze tijd nooooit meer vergeten!

Mam en ik gaan nu lekker na bed, morgen om half 8 gaat t busje naar het vliegveld en om 9u vliegen wij naar Queenstown. Daar gaan wij 2 weken rondreizen, om op 25 april weer het vliegtuig naar Auckland te pakken. 26 april vliegt mam naar huis en daarna hoef ik nog maar 2 maanden te werken!

xoxo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!